بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی ال‌جی جی ۶، پرچم‌دار زیبا و متفاوت ال‌جی در سال ۲۰۱۷ که کره‌ای‌ها با آن به جمع سازندگان گوشی‌های هوشمند شیشه‌ای پیوسته‌اند.

شرکت ال‌جی طی سال‌های اخیر همواره زبان طراحی گوشی پرچم‌دار خود را دستخوش تغییر قرار داده است. از بدنه‌ی پلاستیکی جی ۳ گرفته تا بدنه‌ی فلزی جی ۵، همه‌ی این تغییرات نشان از آن دارند که ال‌جی به دنبال پیشرفت است؛ پیشرفتی که منجر به جلب نظر کاربران و در نهایت فروش بیشتر شود. 

ال‌جی در سال ۲۰۱۷ نیز به سنت خود وفادار ماند و پرچم‌دار جدید خود را با تغییرات گسترده‌ای مانند تغییر در زبان طراحی، نسبت تصویر و متریال بدنه‌ی جدید، در جریان رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل امسال در شهر بارسلون اسپانیا، به جهانیان معرفی کرد. ال‌جی جی ۶ قرار است نقش پرچم‌دار کره‌ای‌ها را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ ایفا کند.

ال‌جی سال گذشته جی ۵ را به‌عنوان پرچم‌دار خود معرفی کرد؛ گوشی هوشمندی که قابلیت کلیدی آن، طراحی ماژولارش بود و کره‌ای‌ها نیز سعی داشتند با تکیه بر این قابلیت متفاوت و عرضه‌ی ماژول‌هایی مانند CAM PLUS و Hi-Fi PLUS به سود خوبی از فروش آن دست یابد؛ اما عواملی مانند دشوار بودن فرایند تعویض ماژول‌ها و نیاز به خارج کردن باتری، باعث شدند ال‌جی جی ۵ با اقبال عمومی مواجه نشود.

ال جی جی 6 / lg g6

 

پیش از شروع بررسی، بهتر است نگاهی به مشخصات فنی ال‌جی جی ۶ داشته باشیم. چنانچه زومیت را طی ماه‌های اخیر دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که سامسونگ امسال تمام نمونه‌های نخست تراشه‌ی بالارده‌ی جدید کوالکام، موسوم به اسنپدراگون ۸۳۵ را خریداری کرده است؛ بنابراین ال‌جی برای آنکه بتواند پیش از همتایش، پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خود را وارد بازارهای جهانی کند، آن‌ را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز کرده است.

مشخصات / گوشی LG G6LG G5
پردازنده Snapdragon 821 Adreno 530 Snapdragon 820 Adreno 530
سیستم‌عامل Android 7 - UX 6.0 UI Android 6.0.1 - UX 5.0 UI
حافظه‌ی رم  4GB 4GB
صفحه نمایش 5.7-inches IPS LCD 1440 x 2880 pixels 5.3 inches IPS LCD 1440 x 2560
محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 3 Corning Gorilla Glass 4
تراکم پیکسل ~565 ppi ~554 ppi
حافظه ذخیره‌سازی 32/64GB 32GB
microSD up to 256GB up to 256GB
دوربین اصلی 13MP Wide (F2.4, 125")
13MP Standard OIS 2.0 (F1.8, 71")
Dual 16 MP
8 MP, LED flash
دوربین جلو 5 MP 8 MP
اثر انگشت YES YES
سیم کارت Nano SIM Nano SIM
باتری Non-removable Li-Ion 3300 mAh Removable Li-Ion 2800 mAh
وزن 163g 159 g
ابعاد 148.9 x 71.9 x 7.9 mm 149.4 x 73.9 x 7.7 mm
رنگ‌ها Ice Platinum, Astro Black, Mystic White Silver, Titan, Gold, Pink

طراحی

به‌جرئت می‌توان جی ۶ را زیباترین گوشی هوشمندی نامید که ال‌جی طی سال‌های اخیر روانه‌ی بازار کرده است. حاشیه‌‌های باریک گوشی و گوشه‌های گرد نمایشگر، نخستین مواردی هستند که در پرچم‌دار جدید ال‌جی خودنمایی می‌کنند. ال‌جی بدنه‌ی فلزی جی ۵ را کنار گذاشته و این بار با پیوستن به طیف وسیعی از کمپانی‌های دیگر، ترکیب شیشه و فلز را برای پرچم‌دار خود برگزیده است.

ال جی جی 6 / lg g6 

پنل پشت جی ۶ از نوع شیشه‌‌ی سه‌بعدی است؛ به این مفهوم که دور تا دور پنل پشت دستگاه انحنادار است و به زیبایی با فریم فلزی گوشی پیوند خورده است. فریم گوشی با لبه‌های تراش‌خورده‌ی خود باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی حس بسیار لذت‌بخشی به کاربر منتقل کند.

ال‌جی جی ۶ در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار مقاوم است و در همین راستا ال‌جی موفق شده است برای جی 6 گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کند؛ بنابراین پرچم‌دار جدید ال‌جی در برابر پاشش آب و نفوذ گردوغبار مقاوم است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. پشتیبانی از این قابلیت باعث می‌شود با خیال راحت در زیر باران از گوشی خود استفاده کنید و نگران افتادن گوشی در جوی آب و موارد مشابه نباشید. 

پنل جلوی جی ۶ به لطف گوشه‌های گردی که دارد، ظاهر مدرنی به خود گرفته است؛ علاوه‌ بر این، ال‌جی گوشه‌های نمایشگر را نیز گرد کرده است تا ضمن هماهنگی با طراحی پنل، مقاومت نمایشگر در برابر صدمات ناشی از ضربه افزایش یابد. ال‌جی بر خلاف همتای کره‌ای خود، از نمایشگر خمیده استفاده نکرده است؛ کره‌ای‌ها دلیل اتخاذ این تصمیم را مقاومت بسیار پایین‌تر نمایشگرهای خمیده نسبت به نمونه‌های مسطح و در عین حال، لمس‌های تصادفی مکرر در گوشی‌های مجهز به این نوع از نمایشگرها می‌دانند.


نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







  • تعداد مطالب 127
  • تعداد نظرات 11
  • بازدید کل 25055